Tartalom megjelenítő Tartalom megjelenítő

Tartalom megjelenítő Tartalom megjelenítő

A biztosító szolgáltatása a transzparencia jegyében

2017.07.06

UNIQA közleménye a GREEN HOLIDAYS Kft. ügyében felmerült költségekről és a szolgáltatás folyamatáról

Az elmúlt napok során számos hír látott napvilágot a GREEN HOLIDAYS Kft. utazásszervező tevékenységének felfüggesztésével kapcsolatban. A sajtóban kiemelt figyelem jutott az UNIQA Biztosítónak is, hiszen a GREEN HOLIDAYS Kft. a nemzetközi utazásszervezői tevékenységére az UNIQA-val kötött kezesi biztosítási szerződést. A biztosítási szerződés alapján Társaságunk 500 millió forint erejéig vállalta vagyoni biztosíték nyújtását, azaz, hogy teljesíti azon fizetési kötelezettségeket, amelyek a biztosítottat a külföldre történő utazásszervezéssel összefüggésben az utazásszervező és – közvetítő tevékenységről szóló 213/1996. (XII.23.) Kormányrendelet alapján terhelik.

 

Mit jelent ez pontosan?

A leírtaknak megfelelően a biztosító a vonatkozó Kormányrendelet és a biztosítási feltételek szerint a mindösszesen rendelkezésre álló 500 millió forint, mint vagyoni biztosíték terhére vállalja a fenti eseménnyel összefüggésben, Törökországban szükséghelyzetbe került utasok hazaszállításával és kényszerű tartózkodásával felmerült költségeknek a megfizetését, illetve a már befizetett utazások előlegének, illetve részvételi díjának visszatérítését.

 

Mi történt eddig?

A Kormányrendeletnek megfelelve első számú prioritásként a lehető leggyorsabban gondoskodtunk a külföldön rekedt utasok elszállásolásáról és hazaszállíttatásáról. Vasárnap estétől szerdáig - azaz három nap leforgása alatt - közel 800 károsultnak segítettünk. A szállások biztosításán túl a nyári időszak közepén négy charter gépet is leszerveztünk és minden Magyarországra visszatérni szándékozó utast hazahoztunk. Ezzel a lendülettel és odafigyeléssel folytatjuk a további ügyintézést a 2. fázisban is.

 

Hogyan történik az összeg felhasználásának kommunikációja?

Az UNIQA Biztosító komoly hangsúlyt fektet arra, hogy folyamatait egyszerűsítse és minél inkább transzparenssé tegye – ezt jól szemléleti az is, hogy honlapunkon már néhány hete mindenki számára elérhető módon, napi szinten frissítve kommunikáljuk, hány kárügyünk volt és pontosan mekkora összeget fizettünk ki ügyfeleinknek 2017. január 1. óta.

 

A folyamat 2. fázisában, ebben a szellemben tervezzük a kommunikációt a GREEN HOLIDAYS tevékenységének felfüggesztésére tekintettel igénybe vett vagyoni biztosíték kapcsán is. Ennek megfelelően hamarosan elérhetővé teszünk honlapunkon egy oldalt, ahol ügyfeleink folyamatosan nyomon követhetik az 500 millió forintos keretösszeg alakulását.

Célunk, hogy mindenki számára egyértelmű legyen pontosan mennyit és mire fordítottunk.

Eddig felmerült költségeink alakulása

1. Prioritás – utasok elszállásolása, hazaszállítása

  • Szállásra fordított költségek eddig: 26.253.000 Ft (még nem a végleges összeg, a végleges elszámolás folyamatban van)
  • 4 repülőjárat foglalása (Turkish Airlines TK3441, Freebird FHY 355 és 356, Onurair 8Q971 és 8Q2971): 57.150.754 Ft
  • Az utazáskor kialakult szükséghelyzettel, kényszerű tartózkodással összefüggésben felmerült esetleges további, egyelőre nem ismert költségek – az összeg még nem ismert

Eddig közel 2000 kárbejelentést fogadtunk az üggyel kapcsolatban, melyeknek feldolgozásán kollégáink folyamatosan dolgoznak.

2. Prioritás – a befizetett foglalások – előlegek, részvételi díjak - kárügyintézése

Augusztus 1-ig fogadjuk a kárbejelentéseket az ügy kapcsán.

3. Lépés – az összes beérkezett és megalapozott kárigényt összesítjük és innentől két út lehetséges:

  • Amennyiben a beérkezett és megalapozott kárigények (és felmerült költségek) összege nem haladja meg az 500 millió forintos keretet, abban az esetben minden megalapozott igényt 100%-ban térítünk
  • Amennyiben a beérkezett és megalapozott kárigények (és felmerült költségek) összege kimeríti a rendelkezésre álló 500 millió forintos keretet, abban az esetben a jogszabály alapján az utasok részére arányosan történik majd a juttatás a vagyoni biztosíték terhére

A sajtóközleményünk a jelenleg rendelkezésre álló információk és a becsült adatok alapján készült, ezért a változtatás, pontosítás jogát fenntartjuk. A jelen sajtótájékoztató az UNIQA Biztosító Zrt. kötőerővel bíró jognyilatkozatának nem minősül, az kizárólag a közvélemény tájékoztatását és az utasok eligazodását segíti az ügyintézésben.

Általános információ

Azon ügyfeleinket, akiknek lefoglalt és befizetett utazása van, azonban még nem utaztak el kérjük, hogy jelentsék kárigényüket a 4839597 kötvényszám feltüntetésével az info@uniqa.hu e-mail címen.

A kárbejelentéshez az alábbiakat szükséges csatolni:

a befizetési bizonylatokat
a kitöltött kárbejelentőt
az utazási szerződést

Kérjük a tárgyban a „Green Holidays” feltüntetését.

Mind személyes mind pedig telefonos ügyfélszolgálatunkat megerősítettük, kollégáink készséggel állnak ügyfeleink rendelkezésére.

 

További információ:

UNIQA Biztosító Zrt.
Marketing és kommunikáció
1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70-74.
Tel.:  +36 1 2386-116
E-mail: szerkesztoseg@uniqa.hu

Tartalom megjelenítő Tartalom megjelenítő

Csevegés chat

Kérdése van? Segítünk!

Chateljen munkatársunkkal, kapjon azonnali választ kérdéseire.

Chat személy profilkép

Kérjen segítséget tanácsadóinktól!

Kérjük adja meg adatait, hogy kollégánk felvehesse Önnel a kapcsolatot.

Kapcsolatfelvétel

Lépjen velünk kapcsolatba!

Bővebb tájékoztatásra van szüksége? Forduljon hozzánk bizalommal!

Kapcsolat Kirendeltségek E-mail írás