Tartalom megjelenítő Tartalom megjelenítő

Tartalom megjelenítő Tartalom megjelenítő

Összetett helyzet a GREEN HOLIDAYS ügyben

2017.07.25

A sajtóban több helyen megjelentek különböző feltételezések arról, hogy az UNIQA Biztosító térítési kötelezettsége mikor és kivel szemben áll fent. Jelenleg Társaságunk - az ügy jellegére figyelemmel rendkívül rövid időn belül nagy számban érkezett - kárbejelentéseket fogadja és a benyújtott dokumentumokat tételesen elemzi. Ami látszik, hogy az UNIQA által vállalt 500 millió forintos keret kimerítésre kerül. Az UNIQA jelenleg azt vizsgálja, hogy jogszerűen, a törvényalkotói szándékkal összhangban, a hazahozatal költségeinek levonása után fennmaradó közel 400 millió forint, mely károsulti csoportoknak illetve mely szerződéses helyzetekben, továbbá ezeket alapul véve, milyen arányban kerüljön kifizetésre. A benyújtott iratok alapján látszik, hogy a közel 200 utazásközvetítőn keresztül és irodánként eltérő ügyviteli gyakorlat mentén értékesített utazási szolgáltatások rendkívül komplex szempontok alapján, utazásonként egyedileg történő elbírálást igényelnek.

A tiszta jogszabályi értelmezést múlt heti sajtóközleményünkben bemutattuk, azonban a jogszerűségen túl fontos az UNIQA számára, hogy a helyzet morálisan is megfelelően, korrekt módon rendeződjön. A következő hetekben célunk, hogy egy mindenki számára mind morálisan megfelelő, mind jogszerű megoldást találjunk. Fontos kiemelni, hogy GREEN HOLIDAYS ügyben hozzánk beérkezett kárbejelentések közül a mai napig egy kárigényt sem utasítottunk el.

Az UNIQA célja, hogy a kifizetés az arra jogosultaknak a lehető leghamarabb megkezdődjön. Ezért már a héten megkezdjük azon utasok részbeni kártalanítását, akik egyértelműen a GREEN HOLIDAYS Kft-vel, mint utazásszervezővel kötöttek utazási szerződést, vagy a GREEN HOLIDAYS Kft. utazási csomagját vásárolták meg utazásközvetítőn keresztül. Ígéretünkhöz híven folyamatosan frissítjük a kifizetésekkel kapcsolatban az adatokat honlapunkon: http://www.uniqa.hu/greenelszamolas

Sajtóközleményünkkel párhuzamosan ismét aktualizáltuk az elszámolási oldalt. Az adatokat jelenleg közel 95%-os feldolgozottság mellett frissítettük. Eszerint az eddig bejelentett utazási csomagok száma 1902 darab, ami nagyságrendileg 5260 fő utast érint. A médiában több helyen valótlanul jelent meg, hogy a teljes kárigény 1,5-2 milliárd forintot tesz ki. Az eddig Társaságunkhoz beérkezett dokumentációk alapján az állapítható meg ugyanis, hogy a várható, számítás alapját képező kárösszeg közel 900 millió forint lesz a teljes feldolgozottságot követően. A tiszta jogi helyzetű utasok kárigénye is feltételezhetően meghaladja majd az 500 millió forintos keretet és a kifizetés - jelenlegi számítások alapján feltételezhető - aránya az ő esetükben ennek eredményeképpen várhatóan és hozzávetőlegesen 50%-os arányú lesz.

A sajtóközleményünk a jelenleg rendelkezésre álló információk és a becsült adatok alapján készült, ezért a változtatás, pontosítás jogát fenntartjuk. A jelen sajtótájékoztató az UNIQA Biztosító Zrt. kötőerővel bíró jognyilatkozatának nem minősül, az kizárólag a közvélemény tájékoztatását és az utasok eligazodását segíti az ügyintézésben.

További információ a sajtó képviselői részére:

UNIQA Biztosító Zrt.
Marketing és kommunikáció
1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70-74.
Tel.: +36 1 2386-116
E-mail: szerkesztoseg@uniqa.hu

Tartalom megjelenítő Tartalom megjelenítő

Csevegés chat

Kérdése van? Segítünk!

Chateljen munkatársunkkal, kapjon azonnali választ kérdéseire.

Chat személy profilkép

Kérjen segítséget tanácsadóinktól!

Kérjük adja meg adatait, hogy kollégánk felvehesse Önnel a kapcsolatot.

Kapcsolatfelvétel

Lépjen velünk kapcsolatba!

Bővebb tájékoztatásra van szüksége? Forduljon hozzánk bizalommal!

Kapcsolat Kirendeltségek E-mail írás