Webtartalom-megjelenítő Webtartalom-megjelenítő

Járványhelyzetet követő tájékoztatás

Tisztelt Ügyfelünk!

A Kormány rendeletével 2020. június 17-én éjfélkor megszüntette a 2020. március 11-én kihirdetett veszélyhelyzetet.

Bár napjainkban a járványhelyzet enyhülése tapasztalható, felelősségteljes biztosítóként továbbra is mindent megteszünk annak érdekében, hogy ügyfeleink és munkatársaink egészségét megóvjuk. Éppen ezért arra kérjük Önt, hogy amennyiben lehetősége van rá, személyes ügyintézés helyett válassza inkább az online lehetőségeket.

A veszélyhelyzet megszűnésével ügyfélkiszolgálásunkban és folyamatainkban is változás lépett életbe. Kérjük, hogy figyelmesen olvassa el a következő tájékoztatókat.

Személyes ügyintézés

Központi személyes ügyfélszolgálat (1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70-74.) nyitvatartása:

  • Hétfő:              8:30-17:00 óra között
  • Kedd:              8:00-17:00 óra között
  • Szerda:           8:30-17:00 óra között
  • Csütörtök:       8:00-20:00 óra között
  • Péntek:           8:00-16:00 óra között

Bevezetett egészségmegóvó intézkedéseink:

  • Az ügyintézői pultoknál plexi védőfalat helyeztünk ki az Ön és munkatársaink védelme érdekében.
  • Kérjük, hogy használja a kihelyezett kézfertőtlenítőket.
  • Ügyintézőnként 1 ügyfél tartózkodhat az ügyfélszolgálati irodában.
  • Kérjük, hogy használjon orrot és szájat is eltakaró maszkot/textíliát.

Köszönjük a megértését!

Felhívjuk a figyelmét, hogy ügyfélszolgálati irodánkban készpénzzel nem lehet díjat fizetni, csak bankkártyás díjrendezésre van lehetőség.

Lejárt okmányok

A veszélyhelyzet alatt, valamint a veszélyhelyzet ideje alatt vagy a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napon belül lejáró okmányok érvényessége 180 nappal meghosszabbodik a törvény rendelkezése alapján, így azokat a fenti időtartamon belül Biztosítónk is elfogadja. 2020. december 15-ét követően nem áll módunkban lejárt okmányokat elfogadni ügyintézéshez. 

Nyomtatványok AVDH-val történő (ügyfélkapus) hitelesítése

Az ügyfélkapun keresztül történő hitelesítést a Biztosító a veszélyhelyzet megszüntetését követően nem fogadja be. Így a 2020. június 17. után beérkező, aláírandó dokumentumokat papír alapon történő aláírással áll módunkban befogadni. E szabály alól kivételt képeznek a lejáró életbiztosításokkal kapcsolatos igénybejelentő nyomtatványok, melyeket 2020. szeptember 30-ig fogadunk be AVDH-val hitelesítve.

Kárrendezési információk

A kialakult egészségügyi helyzetben kárrendezési eljárásaink során továbbra is törekszünk a személyes kontaktus nélküli kárfelvételekre, illetve kommunikációra.

Felhívjuk figyelmét, hogy ha kárrendezéséhez szemlére van szükség, azt videóhívásban is el tudjuk végezni, amennyiben rendelkezik internetkapcsolattal és okos készülékkel. A videós kárrendezés menetéről ezen az oldalon tájékozódhat.

 Ahhoz, hogy biztonságos és gördülékeny legyen a kárrendezés:

  • Használja online kárbejelentő felületeinket:
  • Készítsen fotókat a kárról. Minden részlet fontos lehet a kárigény elbírálásához, így minél több fotót készít, annál jobb.
  • Kárügyével kapcsolatos dokumentum pótlásához, érdeklődéshez használja az Írjon nekünk! vagy a Bejelentett kárral kapcsolatos információkérés menüpontunkat. Kérjük, hogy igényét a szerződésszám és kárszám megadását követően juttassa el hozzánk.
  • A postai kifizetés helyett azt javasoljuk, hogy banki utalással kérje a térítési összeget.
  • Amennyiben a kár jellege helyszíni szemlét igényel, kollégánk minden szükséges óvintézkedést megtesz a biztonságos kárfelvétel érdekében.

Életbiztosítási szolgáltatások igénybevétele

A személyesen történő ügyfélazonosítás helyett mind a szerződőnek, mind az elérési kedvezményezettnek lehetősége van a Biztosító kiszervezett tevékenyéget végző partnere, a DEKRA-Expert Kft. (1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70-74., a továbbiakban: Kárrendezési szolgáltató) – közvetítésével élő videóhívásban (előzetesen auditált elektronikus hírközlő eszköz útján) beazonosítania magát. A Kárrendezési szolgáltató az igénybejelentőn megadott telefonos elérhetőségen veszi majd fel a kapcsolatot azon azonosítandó személlyel (szerződővel vagy kedvezményezettel), akinek azazonosítása a korábbiakban még nem történt meg. A Biztosító célja, hogy a sikeres online azonosítás érdekében annak részletei, pontos időpontja és az azonosításhoz szükséges dokumentumok valamennyi érintett számára világosak legyenek, és a kifizetéshez elengedhetetlen, a pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény alapján ügyfeleink személyes azonosítása mihamarabb megvalósuljon.

Amennyiben Önnek nincsen lehetősége a Biztosító élő-videós, online azonosítását igénybe vennie, és a szolgáltatás mihamarabbi teljesítése érdekében elkerülhetetlen a személyes megjelenése, weboldalunkon megtalálhatja személyes ügyfélszolgálati irodánk  és ügynökségeink elérhetőségét, ahol  kollégáink a járványhelyzetnek megfelelő higiéniás feltételek biztosítása mellett állnak az Ön rendelkezésére.

Kérjük, ha lázas, betegnek érzi magát, vagy az elmúlt 14 napban külföldön járt és/vagy házi karanténban tartózkodik, kizárólag telefonos és online csatornáinkat használja a kárrendezéshez! Amennyiben ez nem lehetséges, kérjük, halassza el a kárügyintézést! Ebben az esetben is fontos, hogy a további károk megelőzése érdekében megkezdje a kárenyhítést, és készítsen fotókat az eredeti kárról a későbbi ügyintézéshez.

Díjfizetéssel kapcsolatos megoldásaink

  • Online – bankkártyás díjfizetés

Abban az esetben is választhatja ezt a díjfizetési módot, ha eddig postai csekken fizetett, így elkerülheti a postára járást és az esetleges megbetegedést!

Amennyiben ezt a díjfizetési módot választja, úgy biztosításának díját az interneten keresztül gyorsan és kényelmesen, bankkártyájával tudja kiegyenlíteni. A kifizetni kívánt biztosítási szerződés beazonosításához mindössze az alábbiakat kell megadnia:

  • születési dátumát (jogi személy esetén adószámát), és
  • szerződésazonosítóját = kötvényszámát.

  • Banki átutalás

Internetes banki szolgáltatáson keresztül intézhető, gyors, egyéni fizetési mód. A közleményben feltétlen tüntesse fel kötvényszámát vagy a számviteli bizonylat sorszámát. A bankszámlaszámok listáját a www.uniqa.hu/dijfizetessel-kapcsolatos-informaciok oldalon találhatja meg. Felhívjuk a figyelmét, hogy a banki napzárást követő terhelések eltérő napon kerülhetnek könyvelésre, emiatt a díj nem minden esetben jelenik meg azonnal a Biztosító számláján. Kérjük, ezt vegye figyelembe banki átutalással történő díjfizetés esetén.

  • Csoportos beszedési megbízás (csoportos díjlehívás)

Az Ön által választott díjfizetési gyakoriság szerint automatikusan szedjük be számlájáról a biztosítási díjat. Amennyiben Ön rendelkezik netbank-hozzáféréssel, egyszerűen és gyorsan megadhatja a biztosítási díj levonásához szükséges megbízást. A díjfizetéssel kapcsolatos részletekről a www.uniqa.hu/dijfizetessel-kapcsolatos-informaciok oldalon tájékozódhat.

Ügyintézőink továbbra is az Önök rendelkezésre állnak az alábbi elérhetőségeken:

  • E-mail: info@uniqa.hu
  • Chat: www.uniqa.hu
  • Telefon: +36-1/20/30/70/544-5555

Amennyiben bármilyen kérdése vagy javaslata lenne számunkra, bátran forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.

Üdvözlettel:

UNIQA Biztosító Zrt.