ESG törekvéseink – Fenntartható működés és klímastratégia
Mit jelent az ESG?
Az ESG az Environmental (környezeti), Social (társadalmi) és Governance (irányítási) angol szavak rövidítése. Az ESG keretrendszeren belül ezeket pilléreknek nevezzük és ez az a 3 tématerület, amiben a vállalatoktól elvárt a jelentéstétel.
Az ESG célja a vállalatok mindennapi tevékenységében rejlő nem pénzügyi kockázatok és lehetőségek nyomonkövetése.
A világ előtt számos kihívás áll: klímaváltozás, lineáris gazdaságról a körkörös gazdaságra való átállás, a növekvő egyenlőtlenség, a gazdasági és társadalmi igények közötti egyensúly megtalálása. A befektetők, szabályozók, fogyasztók és munkavállalók részéről egyre nagyobb az elvárás a vállalatok felé, hogy ne csak a pénzügyi-, hanem a természeti és társadalmi tőkének is jó gondozói legyenek és ennek fenntartásához biztosítsák a megfelelő vállalatirányítási feltételeket. Egyre több befektető veszi figyelembe befektetési döntési folyamataiban az ESG szempontokat, ezáltal e szempontok egyre fontosabbá válnak a tőkebevonás során, részvény- és kölcsöntőke esetében egyaránt.
A keretrendszer 3 alappillére, melynek keretében a vállalatoknak jelentéstételi kötelezettségük van:
Környezeti (Environmental)
Társadalmi (Social)
Vállalatirányítási (Governance)
Fenntarthatóság a biztosítási szektorban
A biztosítók számára az ESG kritériumok beépítése a működésük minden területére kiterjed. Ez magában foglalja az ESG stratégiák kidolgozását, a kockázatkezelési rendszerek fejlesztését és a fenntarthatósági célok meghatározását.
Fenntarthatóság az UNIQA Csoportban
Az UNIQA Csoport az éghajlatváltozást tekinti a következő évtizedek egyik legnagyobb kockázatának, így az ESG szabályozásoknak való megfelelés kiemelt fontosságú.
Az UNIQA Csoport 3.0 Growing Impact (2025-2028) ambiciózus növekedést megcélzó stratégiájának is fundamentális része a Fenntarthatósági- és klímastratégia.
Fenntarthatóság a biztosítási szektorban
Az 1970-es években egyes biztosítótársaságok, mint például a Munich Re, közzétették első tanulmányaikat az éghajlatváltozás veszélyeiről, beleértve az üvegházhatású gázok növekvő kibocsátása által okozott árvizeket, viharokat és aszályokat. Abban az időben az ilyen kockázatértékelések szokatlanok voltak a biztosítótársaságok részéről, ma viszont mindennapos a fenntarthatósággal és az éghajlatvédelemmel való foglalkozás. Az éghajlatváltozás súlyosbítja a társadalmi és környezeti problémákat, és számos üzleti gyakorlatot megkérdőjelez.
A szélsőséges időjárás miatti gyakori kárkifizetések egyre inkább az „új normává” válnak, amit a biztosítótársaságok is egyértelműen észrevesznek.
A biztosítótársaságoknak kiemelt kötelességük befolyásukat és erőforrásaikat arra használni, hogy segítsék a társadalmat egy fenntarthatóbb jövő felé terelni ahelyett, hogy egyszerűen csak a biztosítását és finanszírozását oldják meg egy egyre mélyülő válságban lévő világnak.
A biztosítók számára az ESG kritériumok beépítése a működésük minden területére kiterjed. Ez magában foglalja az ESG stratégiák kidolgozását, a kockázatkezelési rendszerek fejlesztését és a fenntarthatósági célok meghatározását.
A biztosítók termékeiken keresztül tudnak a leginkább hatni a fenntarthatóságra, például zöld biztosítási termékek kínálatával (pl. zöld épület biztosítás, elektromos jármű biztosítás, ESG alapú befektetések, zöld kötvények).
Fenntarthatóság az UNIQA Group-ban
Az UNIQA Csoport 3.0 Growing Impact (2025-2028) ambiciózus növekedést megcélzó stratégiájának is fundamentális része a Fenntarthatósági- és klímastratégia.
Az UNIQA fenntarthatósági stratégiája öt pillérre épül, amelyek közé az ESG befektetési politika, az ESG termékpolitika, a fenntartható működés, az átlátható jelentéstétel és az érintettek kezelése tartozik. Ezek a dokumentumok részletesen bemutatják, hogyan integrálják az ESG szempontokat a vállalat működésébe és stratégiájába.
UNIQA Group szervezeti tagságai
Az UNIQA tagja több olyan jelentős szervezetnek és kezdeményezésnek, amelyek támogatják a vállalat elköteleződését a fenntarthatósági szempontok iránt a befektetéseiben.
Az UNIQA csoport vezető szerepe
A vállalat elkötelezett a fenntarthatósági szempontok integrálása mellett, legyen szó környezeti, társadalmi vagy irányítási kérdésekről. Ez nemcsak a vállalat hírnevét erősíti, hanem hosszú távon a pénzügyi teljesítményét is javíthatja.
Fenntarthatóság: Munkavállalói elkötelezettség
Az UNIQA nagy hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra az alkalmazottak elkötelezettségének vonatkozásában is. Az UNIQA Csoport közel 16,400 alkalmazottja a vállalat fenntarthatósági törekvéseinek szíve és lelke. Az UNIQA 3.0 stratégia részeként számos új kezdeményezést indított el, amelyek célja a Munkavállalói élmény optimalizálása és a vállalati kultúra fejlesztése.
Az UNIQA különös figyelmet fordít a sokszínűségre és az integritásra, melyet a D&I (Diversity & Inclusion) stratégia keretében valósítanak meg. Ez nemcsak az alkalmazottak elkötelezettségét erősíti, hanem csökkenti a fluktuációt és segít a munkaerőhiány kezelésében is.
A munkavállalók jólétének és fejlődésének támogatása érdekében az UNIQA különböző programokat és képzéseket kínál, amelyek elősegítik a személyes és szakmai fejlődést. Az ilyen kezdeményezések hozzájárulnak egy pozitív és konstruktív munkakörnyezet kialakításához, amely hosszú távon a vállalat sikerét is biztosítja
UNIQA Biztosító ESG stratégiája
Víziónk
Stratégiai célunk, hogy a legtöbbet ajánlott biztosítóvá váljunk Magyarországon, amely pénzügyi szolgáltatásai mellett a fenntarthatóság iránti rendíthetetlen elkötelezettségéért is elismert.
Célunk, hogy hosszú távú értéket teremtsünk ügyfeleink, munkavállalóink és az általunk kiszolgált közösségek számára, miközben pozitívan járulunk hozzá a környezethez és a társadalom egészéhez. Víziónk összhangban van és támogatja az UNIQA Csoport szintű Fenntarthatósági Stratégiát, amely azt az átfogó célt követi, hogy 2050-re a Csoportban, így Magyarországon is elérjük a nettó-zéró kibocsátást*.
Fenntarthatósági céljaink
A fenntarthatóság átfogó integrálása üzleti tevékenységünk és döntéshozatali folyamataink minden aspektusába, biztosítva, hogy a környezeti, társadalmi és irányítási szempontok az ESG-stratégiánkban elsődleges szerepet kapjanak.
Kooperatív kapcsolatok ápolása az érdekelt felekkel, beleértve az ügyfeleket, a munkavállalókat, a szabályozó testületeket és a helyi közösségeket, a kollektív hatás fokozása és a sürgető fenntarthatósági kihívások kezelése érdekében.
Elkötelezzük magunkat az ESG-gyakorlataink folyamatos tanulása és fejlesztése mellett, biztosítva, hogy ágazatunkban a fenntarthatósági kezdeményezések élvonalában maradjunk.
*A nettó zéró kibocsátás azt jelenti, hogy az emberi tevékenységek által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyisége egyensúlyban van az eltávolított mennyiséggel. Ez azt jelenti, hogy ugyanannyi szén-dioxidot távolítanak el a légkörből, mint amennyit kibocsátanak, így a nettó kibocsátás nulla
Mit jelent az ESG?
Az ESG az Environmental (környezeti), Social (társadalmi) és Governance (irányítási) angol szavak rövidítése. Az ESG keretrendszeren belül ezeket pilléreknek nevezzük és ez az a 3 tématerület, amiben a vállalatoktól elvárt a jelentéstétel.
Az ESG célja a vállalatok mindennapi tevékenységében rejlő nem pénzügyi kockázatok és lehetőségek nyomonkövetése.
A világ előtt számos kihívás áll: klímaváltozás, lineáris gazdaságról a körkörös gazdaságra való átállás, a növekvő egyenlőtlenség, a gazdasági és társadalmi igények közötti egyensúly megtalálása. A befektetők, szabályozók, fogyasztók és munkavállalók részéről egyre nagyobb az elvárás a vállalatok felé, hogy ne csak a pénzügyi-, hanem a természeti és társadalmi tőkének is jó gondozói legyenek és ennek fenntartásához biztosítsák a megfelelő vállalatirányítási feltételeket. Egyre több befektető veszi figyelembe befektetési döntési folyamataiban az ESG szempontokat, ezáltal e szempontok egyre fontosabbá válnak a tőkebevonás során, részvény- és kölcsöntőke esetében egyaránt.
A keretrendszer 3 alappillére, melynek keretében a vállalatoknak jelentéstételi kötelezettségük van:
Környezeti (Environmental)
Társadalmi (Social)
Vállalatirányítási (Governance)
Fenntarthatóság
Fenntarthatóság a biztosítási szektorban
Az 1970-es években egyes biztosítótársaságok, mint például a Munich Re, közzétették első tanulmányaikat az éghajlatváltozás veszélyeiről, beleértve az üvegházhatású gázok növekvő kibocsátása által okozott árvizeket, viharokat és aszályokat. Abban az időben az ilyen kockázatértékelések szokatlanok voltak a biztosítótársaságok részéről, ma viszont mindennapos a fenntarthatósággal és az éghajlatvédelemmel való foglalkozás. Az éghajlatváltozás súlyosbítja a társadalmi és környezeti problémákat, és számos üzleti gyakorlatot megkérdőjelez.
A szélsőséges időjárás miatti gyakori kárkifizetések egyre inkább az „új normává” válnak, amit a biztosítótársaságok is egyértelműen észrevesznek.
A biztosítótársaságoknak kiemelt kötelességük befolyásukat és erőforrásaikat arra használni, hogy segítsék a társadalmat egy fenntarthatóbb jövő felé terelni ahelyett, hogy egyszerűen csak a biztosítását és finanszírozását oldják meg egy egyre mélyülő válságban lévő világnak.
A biztosítók számára az ESG kritériumok beépítése a működésük minden területére kiterjed. Ez magában foglalja az ESG stratégiák kidolgozását, a kockázatkezelési rendszerek fejlesztését és a fenntarthatósági célok meghatározását.
A biztosítók termékeiken keresztül tudnak a leginkább hatni a fenntarthatóságra, például zöld biztosítási termékek kínálatával (pl. zöld épület biztosítás, elektromos jármű biztosítás, ESG alapú befektetések, zöld kötvények).
Fenntarthatóság az UNIQA Group-ban
Az UNIQA Csoport 3.0 Growing Impact (2025-2028) ambiciózus növekedést megcélzó stratégiájának is fundamentális része a Fenntarthatósági- és klímastratégia.
Az UNIQA fenntarthatósági stratégiája öt pillérre épül, amelyek közé az ESG befektetési politika, az ESG termékpolitika, a fenntartható működés, az átlátható jelentéstétel és az érintettek kezelése tartozik. Ezek a dokumentumok részletesen bemutatják, hogyan integrálják az ESG szempontokat a vállalat működésébe és stratégiájába.
Az UNIQA csoport vezető szerepe
Cél a nettó-zéró kibocsátás elérése
2040-ig Ausztriában (kockázatvállalás, operáció)
2050-ig az egész csoportban (befektetések, kockázatvállalás, operáció)
Akciótervek kidolgozása az SBTi által jóváhagyott 1,5°C-os interim éghajlati célok 2030-ig történő elérése érdekében.
UNIQA Csoport szervezeti tagságai
Fenntarthatóság: Munkavállalói elkötelezettség
Az UNIQA nagy hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra az alkalmazottak elkötelezettségének vonatkozásában is. Az UNIQA Csoport közel 16,400 alkalmazottja a vállalat fenntarthatósági törekvéseinek szíve és lelke. Az UNIQA 3.0 stratégia részeként számos új kezdeményezést indított el, amelyek célja a Munkavállalói élmény optimalizálása és a vállalati kultúra fejlesztése.
Az UNIQA különös figyelmet fordít a sokszínűségre és az integritásra, melyet a D&I (Diversity & Inclusion) stratégia keretében valósítanak meg. Ez nemcsak az alkalmazottak elkötelezettségét erősíti, hanem csökkenti a fluktuációt és segít a munkaerőhiány kezelésében is.
A munkavállalók jólétének és fejlődésének támogatása érdekében az UNIQA különböző programokat és képzéseket kínál, amelyek elősegítik a személyes és szakmai fejlődést. Az ilyen kezdeményezések hozzájárulnak egy pozitív és konstruktív munkakörnyezet kialakításához, amely hosszú távon a vállalat sikerét is biztosítja
Az UNIQA Biztosító ESG stratégiai fókuszai
Környezetvédelmi
- Fenntartható üzleti stratégia
- Fenntartható termékkínálat
- Kötelezettségvállalás a nettó nulla kibocsátás mellett
- Proaktív kockázatkezelés
Társadalmi
- Igazságosság, egyenlőség, sokszínűség & befogadás
- Közösségi támogatás
- Ügyféltámogatás
- Munkavállalói jólét és fejlődés
Vállalatirányítási
- Erős irányítási keretrendszer
- Átláthatóság és elszámoltathatóság
- ESG koordinációs bizottság
Az alábbi linken elérhető az UNIQA Biztosító Zrt. anyavállalata által közzétett csoportszintű üzleti jelentés, amely tartalmazza a fenntarthatósági jelentést is, ami magában foglalja a magyar entitásra vonatkozó információikat is.
További riportok:
Mit jelent az ESG?
Az ESG az Environmental (környezeti), Social (társadalmi) és Governance (irányítási) angol szavak rövidítése. Az ESG keretrendszeren belül ezeket pilléreknek nevezzük és ez az a 3 tématerület, amiben a vállalatoktól elvárt a jelentéstétel.
Az ESG célja a vállalatok mindennapi tevékenységében rejlő nem pénzügyi kockázatok és lehetőségek nyomonkövetése.
A világ előtt számos kihívás áll: klímaváltozás, lineáris gazdaságról a körkörös gazdaságra való átállás, a növekvő egyenlőtlenség, a gazdasági és társadalmi igények közötti egyensúly megtalálása. A befektetők, szabályozók, fogyasztók és munkavállalók részéről egyre nagyobb az elvárás a vállalatok felé, hogy ne csak a pénzügyi-, hanem a természeti és társadalmi tőkének is jó gondozói legyenek és ennek fenntartásához biztosítsák a megfelelő vállalatirányítási feltételeket. Egyre több befektető veszi figyelembe befektetési döntési folyamataiban az ESG szempontokat, ezáltal e szempontok egyre fontosabbá válnak a tőkebevonás során, részvény- és kölcsöntőke esetében egyaránt.
A keretrendszer 3 alappillére, melynek keretében a vállalatoknak jelentéstételi kötelezettségük van:
Környezeti (Environmental)
Társadalmi (Social)
Vállalatirányítási (Governance)
Fenntarthatóság
Fenntarthatóság a biztosítási szektorban
Az 1970-es években egyes biztosítótársaságok, mint például a Munich Re, közzétették első tanulmányaikat az éghajlatváltozás veszélyeiről, beleértve az üvegházhatású gázok növekvő kibocsátása által okozott árvizeket, viharokat és aszályokat. Abban az időben az ilyen kockázatértékelések szokatlanok voltak a biztosítótársaságok részéről, ma viszont mindennapos a fenntarthatósággal és az éghajlatvédelemmel való foglalkozás. Az éghajlatváltozás súlyosbítja a társadalmi és környezeti problémákat, és számos üzleti gyakorlatot megkérdőjelez.
A szélsőséges időjárás miatti gyakori kárkifizetések egyre inkább az „új normává” válnak, amit a biztosítótársaságok is egyértelműen észrevesznek.
A biztosítótársaságoknak kiemelt kötelességük befolyásukat és erőforrásaikat arra használni, hogy segítsék a társadalmat egy fenntarthatóbb jövő felé terelni ahelyett, hogy egyszerűen csak a biztosítását és finanszírozását oldják meg egy egyre mélyülő válságban lévő világnak.
A biztosítók számára az ESG kritériumok beépítése a működésük minden területére kiterjed. Ez magában foglalja az ESG stratégiák kidolgozását, a kockázatkezelési rendszerek fejlesztését és a fenntarthatósági célok meghatározását.
A biztosítók termékeiken keresztül tudnak a leginkább hatni a fenntarthatóságra, például zöld biztosítási termékek kínálatával (pl. zöld épület biztosítás, elektromos jármű biztosítás, ESG alapú befektetések, zöld kötvények).
Fenntarthatóság az UNIQA Group-ban
Az UNIQA Csoport 3.0 Growing Impact (2025-2028) ambiciózus növekedést megcélzó stratégiájának is fundamentális része a Fenntarthatósági- és klímastratégia.
Az UNIQA fenntarthatósági stratégiája öt pillérre épül, amelyek közé az ESG befektetési politika, az ESG termékpolitika, a fenntartható működés, az átlátható jelentéstétel és az érintettek kezelése tartozik. Ezek a dokumentumok részletesen bemutatják, hogyan integrálják az ESG szempontokat a vállalat működésébe és stratégiájába.
Az UNIQA csoport vezető szerepe
Cél a nettó-zéró kibocsátás elérése
2040-ig Ausztriában (kockázatvállalás, operáció)
2050-ig az egész csoportban (befektetések, kockázatvállalás, operáció)
Akciótervek kidolgozása az SBTi által jóváhagyott 1,5°C-os interim éghajlati célok 2030-ig történő elérése érdekében.
UNIQA Csoport szervezeti tagságai
Fenntarthatóság: Munkavállalói elkötelezettség
Az UNIQA nagy hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra az alkalmazottak elkötelezettségének vonatkozásában is. Az UNIQA Csoport közel 16,400 alkalmazottja a vállalat fenntarthatósági törekvéseinek szíve és lelke. Az UNIQA 3.0 stratégia részeként számos új kezdeményezést indított el, amelyek célja a Munkavállalói élmény optimalizálása és a vállalati kultúra fejlesztése.
Az UNIQA különös figyelmet fordít a sokszínűségre és az integritásra, melyet a D&I (Diversity & Inclusion) stratégia keretében valósítanak meg. Ez nemcsak az alkalmazottak elkötelezettségét erősíti, hanem csökkenti a fluktuációt és segít a munkaerőhiány kezelésében is.
A munkavállalók jólétének és fejlődésének támogatása érdekében az UNIQA különböző programokat és képzéseket kínál, amelyek elősegítik a személyes és szakmai fejlődést. Az ilyen kezdeményezések hozzájárulnak egy pozitív és konstruktív munkakörnyezet kialakításához, amely hosszú távon a vállalat sikerét is biztosítja
Az UNIQA Biztosító ESG stratégiai fókuszai
Környezetvédelmi
- Fenntartható üzleti stratégia
- Fenntartható termékkínálat
- Kötelezettségvállalás a nettó nulla kibocsátás mellett
- Proaktív kockázatkezelés
Társadalmi
- Igazságosság, egyenlőség, sokszínűség & befogadás
- Közösségi támogatás
- Ügyféltámogatás
- Munkavállalói jólét és fejlődés
Vállalatirányítási
- Erős irányítási keretrendszer
- Átláthatóság és elszámoltathatóság
- ESG koordinációs bizottság
Az alábbi linken elérhető az UNIQA Biztosító Zrt. anyavállalata által közzétett csoportszintű üzleti jelentés, amely tartalmazza a fenntarthatósági jelentést is, ami magában foglalja a magyar entitásra vonatkozó információikat is.
További riportok: