Gyakran ismételt kérdések (GYIK)

Díjfizetés és díjrendezettség

 

A befizetett díj könyvelése általában 2-3 munkanapot vesz igénybe.
Ezt követően így ellenőrizheti szerződése díjrendezettségét:

Ha a szerződésén díjtöbblet keletkezik (például bónuszfokozat emelkedése, lakcímváltozás vagy túlfizetés miatt), rendszerünk a könyvelést követő 15 naptári napon belül automatikusan visszautalja a díjtöbbletet a megadott bankszámlaszámra, vagy postai úton kézbesítjük a szerződésen rögzített levelezési címre.

A lakás- és CASCO-biztosítások díját két alkalommal (a hónap elején és végén) kíséreljük meg levonni.

A díjlehívások tervezett időpontjairól a Díjfizetéssel kapcsolatos információk, Csoportos beszedési megbízás fül alatt tájékozódhat: Díjfizetéssel kapcsolatos információk - UNIQA

A KGFB-szerződések esetén a biztosítási díjat egy alkalommal kíséreljük meg levonni. A díjnak legkésőbb a türelmi idő utolsó napjáig kell társaságunk számlájára beérkeznie.

Biztosítás díját rendezheti:

Ha csoportos díjlehívás díjfizetési módot választott szerződésén, kérjük, hogy bankjánál – a kiküldött éves díjértesítő levélben foglaltak szerint – adjon csoportos beszedési megbízást, emelje meg a limitet, vagy gondoskodjon a számla megfelelő egyenlegéről.

A megbízáshoz szükséges adatok:
  • Kedvezményezett neve: UNIQA Biztosító Zrt.
  • Kedvezményezett azonosítója: A10456017
  • Szerződésazonosítója a kedvezményezettnél: az Ön kötvényszáma.

Előfordulhat, hogy a díjat már befizette, de a választott fizetési mód (pl. csoportos beszedés) miatt a levonás automatikusan megtörténik. Ez a folyamat független a díjrendezettségtől.

Ilyen esetben a díjtöbbletet rendszerünk a könyvelést követő 15 naptári napon belül automatikusan visszautalja a megadott bankszámlaszámra vagy postai úton kézbesítjük a szerződésen rögzített levelezési címre.

Az élet-, betegség- és balesetbiztosítások díját két alkalommal (a hónap elején és végén) kíséreljük meg levonni.

A díjlehívások tervezett időpontjairól a Díjfizetéssel kapcsolatos információk, Csoportos beszedési megbízás fül alatt tájékozódhat: Díjfizetéssel kapcsolatos információk - UNIQA

A KGFB-szerződések esetén a biztosítási díjat egy alkalommal kíséreljük meg levonni. A díjnak legkésőbb a türelmi idő utolsó napjáig kell társaságunk számlájára beérkeznie.

Biztosítás díját rendezheti:

Ha csoportos díjlehívás díjfizetési módot választott szerződésén, kérjük, hogy bankjánál – a kiküldött éves díjértesítő levélben foglaltak szerint – adjon csoportos beszedési megbízást, emelje meg a limitet, vagy gondoskodjon a számla megfelelő egyenlegéről.

A megbízáshoz szükséges adatok:
  • Kedvezményezett neve: UNIQA Biztosító Zrt.
  • Kedvezményezett azonosítója: A10456017
  • Szerződésazonosítója a kedvezményezettnél: az Ön kötvényszáma.

Bónuszok és kedvezmények

 

A bónusz érvényesítéséhez kérjük, adja meg a felsorolt adatokat, az alábbi felületen:
Szerződés adatmódosítás - KGFB - UNIQA

  • Előző biztosítójának neve
  • Korábbi biztosítás kötvényszáma
Ha ezek nem állnak rendelkezésre, kérjük, töltse fel a törlési értesítőt az alábbi linken: Szerződés adatmódosítás - KGFB - UNIQA

Törlési értesítőjét korábbi biztosítójától tudja kikérni.

A bónuszfokozat átvezetése az alábbi feltételek teljesülése esetén lehetséges:
  • A korábbi biztosító neve és a korábbi szerződés kötvényszáma helyesen került megadásra.
  • A gépjármű kategóriája és a szerződő személye mindkét szerződésen megegyezik.
  • Ha a korábbi biztosítás az autó eladása miatt szűnt meg, a bónuszfokozat a megszűnéskori állapot szerint érvényesíthető.
A bónuszfokozat az alábbi esetekben nem vihető át másik szerződésre:
  • Ha a korábbi szerződés haláleset miatt szűnt meg.
  • Ha a korábbi biztosítás még nem került megszüntetésre.
  • Ha a járművet ideiglenesen kivonták a forgalomból – ebben az esetben a bónuszfokozat nem használható fel másik gépjármű biztosításánál.

Ügyfélportálunkra belépve bármikor megtekintheti az egyes szerződéseihez tartozó aktuális bónuszfokozatát: Online ügyintézés - Ügyfélportál - UNIQA

Emellett az éves díjértesítő levelében is feltüntetjük a következő biztosítási időszakra vonatkozó bónuszfokozatot.

KGFB-díjainkat minden évben az aktuális KGFB díjtarifa alapján számítjuk, amely figyelembe veszi a szerződő életkorát, a lakcímének / székhelyének irányítószámát, a gépjármű adatait, a bónuszfokozatot, valamint a kedvezményeket és pótdíjakat.

Aktuális és korábbi díjtarifáinkról a KGFB kalkulátor - Kötelező biztosítás - UNIQA oldal alján talál bővebb információt.

Módosítsa meglévő kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződését vagy pótolja hiányzó adatait egyszerűen az UNIQA online felületén!

KGFB díjszorzók, kedvezmények rögzítése: Meglévő KGFB Szerződés Módosítása - UNIQA - UNIQA

Szerződés megszüntetése és módosítása

 

A gépjármű adásvétele esetén mind az eladónak, mind a vevőnek kötelessége bejelenteni az adásvétel tényét az okmányirodában.

Ha ez az eladás napjától számított 15 naptári napon belül megtörténik, a biztosítási szerződés törlése automatikusan végbemegy.

A 15 naptári napon túli bejelentését kérjük, az alábbi linken keresztül jelezze: KGFB törlése - UNIQA

A szerződés törlés után a fennmaradó díjat legkésőbb 15 naptári napon belül automatikusan visszautaljuk az Ön által megadott bankszámlaszámra, vagy postai úton kézbesítjük a szerződésen rögzített levelezési címre.

Díjemeléssel/díjcsökkentéssel kapcsolatos igényét kérjük, évforduló előtt 30 nappal, szerződő által aláírt nyilatkozattal az alábbi linken jelentse be:
Szerződés adatmódosítás - Nyugdíjbiztosítások és megtakarítások - UNIQA

Indexálás elutasításával kapcsolatos kérelmét a Szerződő aláírásával ellátva évforduló előtt 30 nappal tudja feltölteni honlapunkon: Biztosítása indexálása és értékkövetése - UNIQA

  • A szerződés megszüntetésére a kötési évfordulón van lehetőség. A felmondás beérkezési határideje az évfordulót megelőző 30 nap. A felmondás feltétele, hogy a biztosítás díja az évfordulóig rendezett legyen.
  • A saját kézzel írt, a szerződő és biztosított(ak) aláírásával ellátott felmondó nyilatkozatot a honlapunkon keresztül tudja feltölteni: Biztosítási szerződés törlése online - UNIQA
Kedvezményezett módosítás
A Kedvezményezett módosításhoz az alábbi nyomtatványt szükséges kitölteni:
Nyilatkozat életbiztosítási szerződés változtatható kedvezményezettjének módosításához
A kitöltött és aláírt dokumentumot postai úton, vagy elektronikus formában DÁP hitelesítéssel is elfogadjuk, feltöltésére a honlapunkon keresztül van lehetőség: Szerződés adatmódosítás - Élet-és balesetbiztosítások - UNIQA
Biztosított módosítása
A Biztosított módosításához az alábbi - Bodyguard módosítási nyomtatvány - nyomtatványt szükséges kitölteni, aláírni.
A kitöltött és aláírt dokumentumot postai úton, vagy elektronikus formában DÁP hitelesítéssel is elfogadjuk, feltöltésére a honlapunkon keresztül van lehetőség
Szerződés adatmódosítás - Élet-és balesetbiztosítások - UNIQA

Kárügyintézés és kárbejelentés

 
Kárbejelentési felületünk a Kárbejelentés egyszerűen online - UNIQA linken érhető el. Kérjük, hogy az Igénybejelentő nyomtatványon megjelölt dokumentációkat is töltse fel.
A bejelentett kár státuszát megtekintheti az alábbi linken: Kárrendezési státusz ellenőrzése online - UNIQA

1. Visszavásárlási összeg (élet-, nyugdíj-, unit-linked biztosítás) 2. Lejárati összeg (élet- vagy nyugdíjbiztosítás) Fontos tudnivalók
  • Nyugdíjbiztosítás visszavásárlásakor a kifizetésre csak a biztosított jogosult
  • A kedvezményezett személyazonosítása történhet személyesen kirendeltségünkön vagy – ha adottak a feltételek – online azonosítással
  • Ha a bankszámla tulajdonosa eltér a jogosulttól, mindkét fél azonosítása, valamint nyilatkozatai szükségesek.

Ügyfélportál és online szolgáltatások

 
Az emelt szintű regisztráció segítségével az Ügyfélportálon belül az általános szerződési adatain túl befektetései vagy egészségügyi adatait is megtekintheti. Ez a funkció kizárólag azonosított ügyfelek számára érhető el.

Az emelt szintű regisztráció lépései:
  1. Lépjen be az Ügyfélportálra, és válassza a „Véglegesítse regisztrációját” opciót.
  2. Mobiltelefonszáma alapján azonosítjuk.
  3. Töltse le a szolgáltatási szerződést, nyomtassa ki és írja alá.
  4. Az aláírt dokumentumot szkennelje vagy fényképezze le, majd töltse vissza a felületre JPG vagy PDF formátumban.
  5. A beküldést követően ellenőrizzük a dokumentumot, és sikeres regisztráció esetén e-mailben visszajelez a regisztráció jóváhagyásáról.
Az Ügyfélportál használatával kapcsolatos további kérdés esetén, az alábbi leírásban talál részletes tájékoztatást.

További kérdése van?

Keresse fel információs oldalunkat, ahol még több választ találhat gyakori kérdésekre, vagy vegye fel velünk a kapcsolatot.