Milyen lesz a jövő biztosítása
Vajon milyen lesz a jövő biztosítása?
2024. március 13. – Az UNIQA friss felmérése feltárja a biztosítási szektor előtt álló kihívásokat és felfedi, hogy a magyar ügyfelek milyen elvárásokkal tekintenek a jövő biztosítására. A fenntarthatóság szerepe, a biztosítási piac digitális trendjei és változó ügyféligények – ezek a kulcsfontosságú tényezők, amelyek meghatározhatják a szektor jövőjét.
Az UNIQA reprezentatív felmérése a jövő biztosításáról, a fenntarthatóság szerepéről, a biztosítási piac digitális trendjeiről és a változó ügyféligényekről kérdezte a résztvevőket. Az eredmények bebizonyították, hogy a biztosítási termékek kiválasztásakor az ár-érték arány mellett a fenntarthatóság is kiemelt szempont a megkérdezettek több mint felénél. Emellett szintén kiderült, hogy az online ügyintézés szerepe megkérdőjelezhetetlen ebben a szektorban is, mert a válaszadók jelentős része értékeli a gyors és kényelmes digitális megoldásokat.
Az UNIQA reprezentatív felmérése a jövő biztosításáról, a fenntarthatóság szerepéről, a biztosítási piac digitális trendjeiről és a változó ügyféligényekről kérdezte a résztvevőket. Az eredmények bebizonyították, hogy a biztosítási termékek kiválasztásakor az ár-érték arány mellett a fenntarthatóság is kiemelt szempont a megkérdezettek több mint felénél. Emellett szintén kiderült, hogy az online ügyintézés szerepe megkérdőjelezhetetlen ebben a szektorban is, mert a válaszadók jelentős része értékeli a gyors és kényelmes digitális megoldásokat.
Fenntarthatóság, ár-érték arány és digitális újítások a fókuszban
Jobb félni, mint megijedni - tartja a közmondás és a kutatás eredményei is alátámasztják, ugyanis a résztvevők jelentős többsége, azaz 87%-a kötött már biztosítást. A megkérdezettek többségének pedig az ár-érték arány a legfontosabb szempont a biztosítási termékek kiválasztásakor.A fenntarthatóság is fontos szempont
A megkérdezettek több mint fele választaná azon biztosító termékét, aki aktívan tesz a környezetért abban az esetben, ha két egyforma termék közül kell választaniuk. A válaszadók 14%-a hajlandó lenne akár többet is fizetni egy termékért a fenntartható biztosítótársaságnak.Így intézik biztosítási ügyeiket a magyarok
A kitöltők többsége személyesen vagy online intézné a biztosításait, a telefonos, e-mailes és applikációs ügyintézés kevésbé népszerű.Várható változás
A válaszadók többsége úgy véli, hogy a biztosítások változni fognak a jövőben. Közel harmaduk szerint a biztosítási termékek személyre szabottabbak lesznek, 18%-uk úgy véli, hogy a technológia fejlődésével növekedni fog a biztosítási termékek köre.
A digitálizáció hatása a lakás- és autóbiztosításokra
A technológiai fejlődés eredménye feltehetően mind a lakás-, mind a gépjárműbiztosítások esetén megmutatkozik majd. Éppen ezért az UNIQA arról is megkérdezte az embereket, hogy szerintük hogyan formálják majd a digitális újítások ezeket a termékeket. A válaszadók úgy vélik, hogy az okosotthonok és egyéb innovatív megoldások térnyerése növelni fogja a biztosítások szerepét.A változó társadalmi-gazdasági környezetben való eligazodáshoz proaktív, fenntartható megközelítésre van szükség, mind a biztosítók, mind a társadalom részéről. A változások lehetőséget teremtenek a biztosítási szektor számára, hogy rugalmasan reagáljanak a környezeti változásokra.