Travel hacking, AI és bakancslista: Az Utazómajom tanácsai

2025.08.13.
 

Olcsó jegyek, utazási tippek és trendek: az Utazómajom titkai

Az utazási szokásaink drasztikusan megváltoztak az elmúlt években. A COVID-járvány, az infláció, a technológiai fejlődés és a túlturizmus együttesen formálják át, hogyan és merre utazunk. De miként lehet ma is olcsón és tudatosan utazni? Erről szól a Pénz Sztori legújabb epizódja, ahol Kádas Tamás vendége Tóth Ákos, az Utazómajom alapítója.

Az adás főbb témái:

 
  • Az Utazómajom indulása és a travel hacking működés
  • COVID utáni piaci átrendeződés az utazási szektorban
  • Az utazók viselkedésváltozása: last minute foglalások
  • AI szerepe az utazástervezésben és a tartalomgyártásban
  • Utazási influenszerek megbízhatósága és hatása
  • Túlturizmus problémái és a közösségi média szerepe
  • Főszezon elkerülésének előnyei
  • Ár-érték arányok: Európa vs. távoli úti célok
  • Utasbiztosítás fontossága és valódi példák
  • Aktuális olcsó úti cél tippek

Hogyan lett egyetemi projektből üzleti sikertörténet?

Tóth Ákos története egy 39 forintos hirdetéssel indult – egy Ryanair akcióval, amit nem tudott kihasználni, de elültette benne az érdeklődés magját. Pár éven belül travel hackerekké váltak, és olyan trükköket alkalmaztak, amelyekkel 1 dollárból 9 egyirányú jegyet tudtak venni.

„Volt olyan, hogy 23 ezer forintból mentünk Zanzibárba, vagy 150 ezerből business classon Hawaii-ra” – meséli Ákos.

COVID utáni sokk és a piaci átrendeződés

A pandémia alatt gyakorlatilag megállt az élet az utazási szektorban. Ákos „minden partnere lemondta a szerződést”, és az addig napi szinten működő oldal átmenetileg tétlenné vált. Azonban a nyitás után nem lépcsőzetesen, hanem robbanásszerűen indult újra az utazási kedv. Ez komoly feszültségeket okozott: kevesebb munkaerő, csökkentett flotta, de megnőtt kereslet. Az árak jelentősen emelkedtek, főleg az olcsó kategóriában.

Last minute boom, AI és az utazási influenszerek dilemmái

Az emberek bizonytalanabbakká váltak, és egyre többen hagyják az utolsó pillanatra a foglalást. Ez viszont egyfajta ördögi kört teremt: a kereslet kiszámíthatatlansága megnehezíti az utazási irodák tervezését. Ákos említi, hogy a mesterséges intelligenciát ő is használja – főleg úti tervek és cikkek készítésére – de valósidejű jegykeresésre még nem megbízható. Ugyanakkor kritikus a travel influenszerekkel kapcsolatban:

„Sokan tanácsokat adnak egy-egy városról, ahol csak két étteremben jártak. Ez veszélyes lehet.”

Túlturizmus, főszezon-kerülés és globális átrendeződés

A túlturizmus egyre súlyosabb probléma. Velencébe pénzért lehet bemenni, Barcelonában lakók tüntettek. A közösségi média és a filmes utalások (pl. Fehér Lótusz, A part) fokozzák a zsúfoltságot. Ákos szerint az AI-vezérelte dinamikus keresések nem helyettesítik a tapasztalatot. Érdemes főszezonon kívül utazni:

„Szeptember sokkal jobb, mint augusztus, kevesebb a turista, alacsonyabbak az árak.”

Konklúzió: Tudatos utazás, valódi élmények

Tóth Ákos története azt bizonyítja, hogy az értő figyelem, a kutatás és az időzítés máig meghatározó az utazás során. Akinek fontos az ár-érték arány, annak a travel hacking és az Utazómajom oldal segítség lehet. Minden utazás egy lehetőség – de csak akkor, ha okosan élünk vele.

Az adást azoknak ajánljuk, akiket érdekel, hogyan válhat az utazás nemcsak élménnyé, hanem tudatos döntéssé is – az árérzékenység, a fenntarthatóság és az inspiráló felfedezés hármas metszetében.

 

Amennyiben szeretne a témáról még többet megtudni, tartson velünk az epizód során!

Itt is elérheti az adást:

Spotify: https://open.spotify.com/episode/7HMq8pZKoHbLeMIRLhhBND?si=cPhrE5_eSN2tjheLC-5DfQ

Apple Podcast: Az utazás új világa: Hogyan al… – Pénz Sztori – Apple Podcasts

Kövesse a Pénz Sztori további epizódjait, iratkozzon fel csatornáikra!

Ezek a termékek érdekelhetik

Kapcsolódó cikkek