Életbiztosítás kárbejelentés
Életbiztosítás kárbejelentés online - Nyugdíjbiztosítás
1. lépés: Töltse ki az alábbi dokumentumot
Töltse le, majd a megfelelő adatokkal töltse ki az alábbi igénybejelentő dokumentumot:
2. lépés: Írja alá a DÁP applikációval
A DÁP (Digitális Állampolgárság Program) applikáció segítségével alá tudja írni a kitöltött dokumentumot az alábbi lépések alapján:
1. Töltse le és nyissa meg az appot
Ha még nincs letöltve, akkor töltse le a DÁP alkalmazást mobiltelefonjára, majd nyissa meg.
https://app.dap.gov.hu/
2. Regisztráljon vagy lépjen be a DÁP applikációba
-
eSzemélyi és PIN-kód használata,
- személyes ügyintézés a Kormányablakban,
- vagy ha elérhető banki online azonosítással
3. Válassza az e-Aláírás funkciót
Az app főmenüjében keresse az „e‑Aláírás” vagy „Dokumentum aláírás” menüpontot.
Töltse fel a korábban kitöltött dokumentumot.
Ezután az app elektronikus aláírást, minősített e-aláírást helyez el a feltöltött dokumentumon.
4. Mentse le
Az aláírt dokumentumot mentse le, hogy a kárbejelentéshez be tudja majd küldeni.
Ha a szerződő, biztosított és kedvezményezett különböző személyek, mindenkinek azonos módon kell aláírnia a dokumentumot. Vegyes aláírást (pl. az egyik személy kézzel ír alá, a másik DÁP digitális aláírással hitelesít) nem tudjuk elfogadni.
Ha további kérdése van a DÁP alkalmazással kapcsolatban, látogasson el a https://dap.gov.hu/ oldalra.
3. lépés: Fotózza le az okmányokat
Az alábbi segédletben meg tudja nézni, hogy az Ön igénybejelentéséhez milyen egyéb dokumentumok feltöltése szükséges.
4. lépés: Töltse fel a dokumentumokat
Töltse fel az aláírt dokumentumo(ka)t és a lefotózott okmányokat a kárbejelentés benyújtásához:
Milyen további dokumentumok szükségesek az Ön igénybejelentéséhez?
- Teljeskörűen kitöltött és aláírt, az Ön életbiztosítási szerződése típusának megfelelő, eredeti vagy minősített e-aláírással (DÁP) ellátott igénybejelentő nyomtatvány,
- Személyi igazolvány (vagy vezetői engedély/útlevél) és lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldalának másolata,
- Jogi személy szerződő esetén aláírási címpéldány másolata és 30 napnál nem régebbi, közhiteles cégkivonat (e-közhiteles cégkivonat esetén, kérjük szíveskedjen az es3 fájlt is megküldeni az eletkar@uniqa.hu e-mail címre).
Szükség esetén a kárrendező egyedi esetben is kérhet ügyfélazonosítást.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben részleges visszavásárlási, illetve díjátkönyvelési kérelméhez nem befektetési egység %-ot, vagy darabszámot, hanem konkrét összeget ad meg, akkor azt a Biztosító az utolsó ismert árfolyamértéken határozza meg. Ebből adódóan az Ön által megadott összeg és a ténylegesen eladott befektetési egységek értékeinek összege az árfolyamingadozás miatt eltérhet.
- A lejárati kedvezményezett(ek)re teljeskörűen kitöltött, aláírt, eredeti vagy minősített e-aláírással (DÁP) ellátott igénybejelentő nyomtatvány (több lejárati kedvezményezett esetén lejárati kedvezményezettenként külön nyomtatvány kitöltése szükséges).
- Lejárati kedvezményezett(ek) személyi igazolvány (vagy vezetői engedély/ útlevél) és lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldalának másolata.
- Annak igazolására, hogy a biztosított a szerződés lejáratakor életben volt, a biztosított személyi igazolványának (vagy vezetői engedélyének/útlevelének) és lakcímkártyája lakcímet tartalmazó oldalának másolata (a biztosított aláírásával és keltezéssel ellátva).
- A lejárati kedvezményezett(ek) azonosítása.
- Ha a szolgáltatási összeg nem a lejárati kedvezményezett(ek) részére kerül kifizetésre, a lejárati kedvezményezett(ek)től eltérő személy(ek) azonosítása is szükséges.
- Halotti anyakönyvi kivonat másolata
- Halottvizsgálati bizonyítvány másolata
- Jogerős hagyatékátadó végzés másolata, amennyiben az örökös(ök) a szolgáltatásra jogosult(ak)
- A haláleseti kedvezményezett(ek)re, illetve örökös(ök)re teljeskörűen kitöltött, aláírt, eredeti vagy minősített e-aláírással (DÁP) ellátott igénybejelentő nyomtatvány (több kedvezményezett, illetve örökös esetén személyenként külön nyomtatvány kitöltése szükséges)
- Kedvezményezett(ek), illetve örökös(ök) személyi igazolvány (vagy vezetői engedély/ útlevél) és lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldalának másolata
- A kedvezményezett(ek), illetve örökös(ök) azonosítása
- Ha a szolgáltatási összeg nem a kedvezményezett(ek), illetve örökös(ök) részére kerül kifizetésre, az eltérő személy azonosítása is szükséges.
- Teljeskörűen kitöltött és aláírt, az Ön életbiztosítási szerződése típusának megfelelő, eredeti vagy minősített e-aláírással (DÁP) ellátott igénybejelentő nyomtatvány
- Kórházi iratok, zárójelentés(ek) másolatai
- Kedvezményezett(ek) személyi igazolványa (vagy vezetői engedélye/útlevelének) és lakcímkártyájának másolata
Azonosítási tudnivalók
A jogszabályban előírt azonosítást (a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény) az alábbiak szerint teheti meg:
- személyes ügyfélazonosítás (ügyfélszolgálatainkon, kirendeltségeinken keresztül személyes megjelenéssel).
- elektronikus ügyfélazonosítás, melynek feltételeiről és menetéről bővebb tájékoztatót itt talál: Elektronikus ügyfélazonosítás - Ügyféltájékoztató.