Webtartalom-megjelenítő
Lakás és társasház biztosításokra vonatkozó kárrendezési tudnivalók
Károm van, hogy tudom bejelenteni?
Milyen kárrendezési idővel számolhatok?
Mit tegyek a kárrendezés megindításáig?
Hogy fog történni a kárrendezés?
Mikor kapom meg a kártérítési összeget?
Meddig élhetek a kárigényemmel?
Milyen módon léphetek kapcsolatba a Biztosítóval?
Károm van, hogy tudom bejelenteni?
Kárbejelentését megteheti:
- online kárbejelentő felületünkön,
- e-mail-ben a vagyonkar@uniqa.hu elérhetőségen,
- ha erre nincs mód, akkor telefonon a Központi Telefonos Ügyfélszolgálatunknál a +36 1/20/30/70 544 5555 számon,
- postai úton a 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70-74. címen
A kárbejelentéskor munkatársaink áttekintik a biztosítási szerződés érvényességét, és ellenőrzik az adott káreseményre meglévő fedezetet, majd döntenek arról, hogy a kár rendezése milyen módon lehetséges. A helyszíni szemle az adott körülmények között akkor szükséges, ha a szerződés szerinti vagy a kártérítési összeg megállapításához indokolt és elengedhetetlen.
Alkalmazott eljárásunkhoz konstruktív együttműködésére számítunk. Célunk az, hogy – szolgáltatási hitvallásunkhoz híven - az Önnel fennálló biztosítási szerződésben vállaltaknak maradéktalanul eleget tegyünk.
A kárbejelentéshez a következő adatok magadása feltétlenül szükséges:
- a biztosítás szerződés száma
- a szerződő és/ vagy biztosított neve, címe, telefonszáma
- a káresemény helye, időpontja, rövid leírása (a kár keletkezésének oka, körülményei, károsodott vagyontárgyak körének megnevezése - itt még nem szükséges a tételes felsorolás)
- a kár becsült összege
- hatóság részéről történt intézkedés megnevezése, ha volt ilyen (pl.: tűzoltóság, rendőrség)
Az adatvédelmi törvény betartása mellett kizárólag az azonosításhoz szükséges adatok egyezősége esetén tudunk szerződéssel, kárral kapcsolatos tájékoztatást adni.
Milyen kárrendezési idővel számolhatok?
A kárigényt a kár észlelésétől számított 2 munkanapon belül kell bejelenteni.
A kárbejelentést követően szakértő munkatársunk amint tud, jelentkezik a helyszíni szemle időpontjának, vagy a telefonos kárrendezéshez szükséges adatok egyeztetése érdekében.
Amennyiben a kár a szerződés, és annak feltételei alapján rendezhető, úgy az utolsó szükséges dokumentum beérkezésétől számított legkésőbb 15 napon belül intézkedünk a kártérítés kifizetése felől. Általában kisebb és könnyebben azonosítható károk (például üvegkár, villámcsapás okozta károk) esetében ez a kárbejelentéstől számított 5-8 napon belül meg is történik.
Mit tegyek a kárrendezés megindításáig?
A károsultnak a vonatkozó jogszabály és szerződési feltételek szerint kárenyhítési kötelezettsége áll fenn. A kár valós és teljeskörű felmérése érdekében kérjük segítse munkánkat ennek betartásával.
A kárbejelentést követően munkatársunk feladata, hogy 5 munkanapon belül jelentkezzen a helyszíni szemle időpontjának egyeztetése, a kárrendezés elindítása érdekében. Szerződéseink értelmében az 5 munkanapon túl a károsult az elvárt kárenyhítésen túl elkezdheti a helyreállítási munkálatokat. A partneri kapcsolaton alapuló jóhiszemű viszonyunkra alapozva a tömeges károk idején is számítunk arra, hogy a károsultak a kárkép fényképes dokumentálásával, a maradványok megőrzésével segíti a helyreállítás valós költségének megállapításában Társaságunk munkatársait. Ennek megfelelően mi is mindent megteszünk, hogy Ön elégedett legyen szolgáltatásunkkal.
Kérjük, hogy a betöréses lopás- és rablás károkat a lehető legrövidebb időn belül a rendőrségen, a tűzkárokat a katasztrófavédelemnél - oltási munkájuk hiányában is – haladéktalanul jelentse be.
Mit kérhet tőlem a biztosító?
A biztosítási esemény, a szolgáltatásra való jogosultság és a szolgáltatás összegének megállapításához munkatársainknak a káreset jellegétől, és a létrejött szerződéstől függően különböző iratokra és bizonylatokra van szükségük. Ezek mielőbbi átadásával gyorsítható a kárrendezés menete.
A kárrendezéshez bekérhető dokumentumokat tételesen a szerződési feltételek tartalmazzák, ezért kérjük, hogy előzetesen mindig tájékozódjon vonatkozó biztosítási feltételeiről.
Az alábbiakban a kárrendezéshez általánosan szükséges fontosabb dokumentumok kerültek felsorolásra, azonban ezektől eltérő – szerződési feltételekben foglalt – további dokumentumok is bekérhetők, amennyiben azok rendelkezésre állása a kárrendezéshez szükséges.
Általában
- a károsodott ingóságok azonosítására alkalmas tételes lista
- épület helyreállítási árajánlat, számla
- sürgős helyreállítást igénylő kár (pl.: vihar) esetén a káridőpont utáni állapotot ábrázoló fotók
Tűz-, robbanás károk
- a károsodott ingóságok azonosítására alkalmas tételes lista
- hatósági bizonyítvány a katasztrófavédelemtől
- régebbi engedélyezési tervek a lakásról, családi házról
- épület helyreállítási árajánlatok, számlák
Elemi károk
- a károsodott ingóságok azonosítására alkalmas tételes lista
- régebbi engedélyezési tervek a lakásról, családi házról
- épület helyreállítási árajánlatok, számlák
Villámcsapás másodlagos (indukciós) hatása
- a károsodott ingóságok azonosítására alkalmas tételes lista
- szakértői vélemény a károsodott készülékekről
- javítási árajánlat a készülékekről, számlák
Csőtörés- és beázás károk
- a károsodott ingóságok azonosítására alkalmas tételes lista
- épület helyreállítási árajánlatok, számlák
- nagyobb csőtörés miatti beázás kár esetén károkozói nyilatkozat a szomszédos ingatlan tulajdonosától
Felelősségi károk
- a károsodott ingóságok azonosítására alkalmas tételes lista
- épület helyreállítási árajánlatok, számlák
- felelősséget elismerő károkozói nyilatkozat
Betöréses lopás, rablás
- az eltulajdonított ingóságok értékelésére alkalmas részletes kárbejelentő (lista)
- rendőrségi feljelentés
- rendőrségi nyomozást felfüggesztő határozat
- a tárgyakról bizonylatok: számla, garanciajegy, adásvételi szerződés, fotó, stb.
Hogy fog történni a kárrendezés?
Kárbejelentését követően az alábbi kárrendezési eljárások egyike szerint várható a kárrendezés megindítása.
Helyszíni szemlét nem igénylő károk, kisebb kárérték esetén
- üvegkár
- vezetékes vízkár: beázás, csőtörés
- konyhai tűz, kávéfőző, kukta robbanás
- elemi károk: vihar és villámcsapás másodlagos hatása, ingatlant elöntő esővíz, csapadéktól való beázás, jégverés,
- vagyon elleni károk: rongálás betörési kísérlet során, épülettartozékok eltulajdonítása
- fagyasztott áruk áramszünet miatti megromlása
- rendkívüli zárcsere költségtérítése
- a bankkártya lopás, elvesztés
Jelen felsorolt károk szemleigénye azok becsült összegétől és dokumentáltságuktól függően kerülnek meghatározásra.
Helyszíni szemlét igénylő károk
Ilyen jellegű károk esetében munkatársaink előzetesen telefonon egyeztetik Önnel a helyszíni szemle időpontját, illetve telefonos elérési lehetőség hiányában, írásban küldenek értesítést.
A szemle során kárszakértőnk jegyzőkönyvet készít, melyben tételesen rögzíti az épületben és ingóságokban keletkezett károkat és megállapítja a kártérítési összeget, ha a kár a szerződési feltételek szerint biztosítási eseménynek minősül, azaz megtörténtére vállaltuk a kockázatot. Mindez okos telefonnal történő videós kárszemle során ezzel megegyező módon történik, melyre vonatkozó tájékoztató videónkat itt éri el.
Amennyiben Ön, mint biztosított, nem tud a kárszakértővel egyeztetett időpontban a helyszíni szemlén megjelenni, vagy a kárrendezési eljárásban nem áll módjában részt venni, kérjük, adjon meghatalmazást az Önt helyettesítő személynek.
Telefonos kárrendezés
Kisebb összegű károknál a kényelmesebb és gyorsabb ügyintézés érdekében kezdeményezhetünk telefonos kárrendezést is, mely során az Ön által megadott információk alapján munkatársunk megajánlja a kártérítési összeget. Megegyezés esetén azt rövid határidővel folyósítjuk Önnek.
Mikor kapom meg a kártérítési összeget?
A kártérítési összeget az Ön által megadott bankszámlaszámra utaljuk, vagy postai úton küldjük ki a megadott címre. Jogi személyek esetében kizárólag bankszámlaszámra történő utalásra van lehetőség.
Szolgáltatásunk szerződésben rögzített határideje az utolsó kért irat beérkezését követő 15 nap.
Ha a biztosított ingatlan jelzálogjoggal vagy önálló zálogjoggal terhelt és a biztosítási kötvény zálogjogi záradékkal van ellátva, akkor csak a zálogjogosult – jellemzően pénzintézet - lemondó nyilatkozatának benyújtása esetén fizetjük ki a kártérítést a biztosítottnak (zálogkötelezettnek). Ugyanígy járunk el abban az esetben, ha a finanszírozó a szerződésben társbiztosítottként került bejegyzésre, és a kötvényen szerepel a társbiztosított bejegyzését igazoló záradék.
Meddig élhetek a kárigényemmel?
Miután a felmérések és dokumentumok alapján megállapított kártérítési összeget kifizettük, a kárügy lezárásra kerül. Amennyiben a kárügyének lezárását követően esetlegesen további kárigénye merülne fel, arra az esetre az alábbiak szerint nyílik lehetőség:
- vagyonbiztosítási szerződéséből eredő igényei a biztosítási esemény bekövetkezésétől számított 2 év alatt,
- felelősségbiztosítási szerződéséből eredő igények a kárigény Önnel való közlésétől számított 5 év alatt évülnek el.
Milyen módon léphetek kapcsolatba a Biztosítóval?
Kárral kapcsolatosan ügyeit kényelmesen intézheti online a www.uniqa.hu oldalán, vagy e-mail-ben a vagyonkar@uniqa.hu címen.
Kollégáink készséggel állnak rendelkezésére továbbá telefonon a +36 1/20/30/70 544 5555 számon, ezekben az időpontokban:
hétfő, szerda: 8.30-17.00
kedd: 8.00-17.00
csütörtök: 8.00-20.00
péntek: 8.00-16.00